Tuesday, April 17, 2012

hanya pendapat budak hingusan.


salam...
arinie nk citer pasal ape erk???
hmmm..jap jap..1 2 3..ha!ting ting ting *kuar mentol*...
arinie nk ckp pasal PTPTN la..ley x???
sebenarnye takot gk nk ckp psl nie..sbbnye aku nie kan tnggal dlm gua...
so xbpe nk tahu sgt la psl bende nie..tp xley thn..nk ckp gk!!!
smlm aku dgr ade org mogok ramai2..xtaw la sbb ape...
tp yang pasti ade kene mengene ngn PTPTN nie la...

aku nie ratu blur..so aku tny la org yg ari2 bace newapaper...
sebenarnye dorg nk ape..nape sampai nk mogok mogok bagai...
aku dgr 2versi:
1.sebab nk hapuskan hutang PTPTN...
2.sebab ape tah..aku pown xpaham sgt tp ade kene mengene ngn bayaran la...

AMARAN:INI ADALAH PENDAPAT SEMATA MATA.
TIADA KAITAN DENGAN YANG HIDUP ATAU MATI.


1.kalau nk hapuskan hutang PTPTN yg 7keturunan xhabis bayar 2...
maksudnye nanti PTPTN bkn pinjaman lg r kan nanti...
die da jadi cm biasiswa la kan??betul xaku cakap???
sebab biasiswa xyah bayar balik..pinjaman yg kene bayar balik...
kalau rase xsanggup nk bayar pinjaman 2..nape xblaja pandai2 from school lg...
bile SPM dapat result cantek tertarik ko mmg da boom...
ley la mohon biasiswa..JPA kew..klu rase xnk keje ngn gov...
mohon la PETRONAS kew..SIME DARBY kew kan...
nie x..dlm kls math wt keje chem..dlm kls addmath wt kje math...
mmg xkan dapat result cantek tertarik ko mmg da boom r kan...
*2line bold merujuk pada student 5ST SMKBTR 2011*

2.lg 1sebab dorang kate :

"pinjam 40K tapi bayar 60K"

2contoh jew taw..aku just ulang ape yg aku dgr jew...
maksudnye dorang nk bayar ikot nilai yg dorg pinjam la kan...
betul kan??betulkan aku klu aku salah taw...
tp dr pemahaman aku cm 2 la..xtaw r lak klu ade maksud laen kew...
klu pinjam 40K bayar pown nk bayar 40K..abes 2...
nanti gaji pekerje PTPTN nk bayar pakai ape???
pekerje PTPTN 2pown org gk..ade anak,ade tanggungjawab...
ulat bawah batu pown nk makan..inikan manusia...
ish ish ish xpatut xpatut...

ape kate kite wt eksperiment nak???
hehehehehehehehehehehehehehe...^^
cube try korang mogok xnk bayar duet second wife korg *kete*...
xpown ce try xbayar duet rumah 7-8bulan...
kite tengok nanti ape yang jadi...>.<

p/s:renung renung kan dan selamat beramal...peace yo!












No comments:

Post a Comment